wtorek, 26 stycznia 2021

Ciastka przez maszynkę - smak z dzieciństwa

Każdy ma swoje smaki z dzieciństwa. Jedne się bardziej utrwaliły w pamięci drugie mniej. Mi ostatnio przyszła ochota na odświeżenie wypieków jakie robiła moja mama czy babcia. Zaczęłam od ciastek przez maszynkę. Najbardziej lubiłam zawsze te cienkie. Ciastka są smaczne, chrupiące i mają w sobie to coś. Pracy przy nich trochę jest ale poszło mi gładko. Polecam te ciastka są warte zrobienie. 

Składniki: 

25 dkg masła 

4 żółtka 

2 łyżki kwaśnej śmietany 

25 dkg cukru pudru 

1 cukier waniliowy 

75 dkg mąki pszennej 

1/2 porcji proszku do pieczenia 


Sposób przygotowania: 

masło ucieramy na śmietankę dodajemy resztę składników i wyrabiamy. Wyrobione ciasto kawałkami wkładamy do maszynki takiej kręconej ręcznej na której montujemy specjalny przyrząd do robienia ciastek i kręcąc wykładamy ciastka na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy do zarumienienia się ciastek. 

 

 



 

  

#21 

Smacznego!!! 

4 komentarze:

  1. Mogłabym o tych ciastkach powiedzieć to samo - smak dzieciństwa! Babcia takie piekła.... Dziękuję za przepis, może się zmobilizuję i wypróbuję...

    OdpowiedzUsuń
  2. Super ciekawy takie cienkie. Lubię
    maczać takie ciastka w kawie. Spróbuję

    OdpowiedzUsuń