poniedziałek, 11 czerwca 2012

SEZON NA TRUSKAWKI

Sezon na truskawki trwa w pełni i w moim domu również mamy sezon na truskawki. Ja najbardziej lubię z cukrem ewentualnie z bitą śmietaną i uwielbiam koktajl truskawkowy. 
Koktajl jest też czymś co mi przypomina dzieciństwo i dom rodzinny. Moja Mama również robiła nam duże ilości koktajlu który zawsze chętnie wypijaliśmy. Teraz ja robię go mojej rodzinie chociaż mojego syna trudno do niego przekonać ale mąż wypija go bardzo chętnie. I z Wami również chciałam się podzielić przepisem na mój koktajl:


Składniki: 
  • Truskawki – dowolna ilość ja na dzbanek od robota kuchennego daję 0,5 kg
  •  Mleko – tyle żeby zalać truskawki
  • 1 gęsta kwaśna śmietana
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 łyżki cukru (po wymieszaniu sprawdzam czy nie potrzeba dosypać cukru gdyż truskawki mogą być jednego dnia bardziej kwaśne





Sposób przygotowania

Do dzbanka do miksowania wsypujemy truskawki, zalewamy je mlekiem, dodajemy kwaśną śmietanę, cukier waniliowy i cukier. Wszystko razem miksujemy. Po zmiksowaniu sprawdzamy czy koktajl nie jest zbyt kwaśny jak okazuje się, że jest zbyt kwaśny dosypujemy odpowiednią ilość cukru. 

Życzę smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz