środa, 27 czerwca 2012

MŁODA KAPUSTA GOTOWANA



Przychodzi sezon na młode warzywa i pierwsze co mi przychodzi do głowy aby zrobić to gotowana młoda kapusta. Zawsze się zastanawiałam dlaczego kapusta mojej Mamy ma inne kolory niż moja ale doszłam do tego, że Mama skrawa nawet te liście z wierzchu oczywiście jak są ładne i nadają się do skrojenia a ja zawsze obierałam te pierwsze liście i dlatego nasze gotowane kapusty się różniły kolorystycznie. Taka kapusta jest świetnym dodatkiem do szagówek (kopytek) do klusek kładzionych czy np. do młodych ziemniaków i zwyczajnego kotleta schabowego. 

 
Składniki:
  • 1 młoda kapusta (bądź tyle ile potrzebujemy)
  • Woda
  • 1 łyżka smalcu
  • 1 łyżeczka soli
  • 0,5 łyżeczki cukru
  • 1,5 łyżki octu


Sposób przygotowania:

Na spód garnka wlewamy trochę wody, kapustę szatkujemy i wsypujemy ją do garnka. Wkładamy łyżkę smalcu, 1 łyżeczkę soli i 0,5 łyżeczki cukru oraz ocet. Kapustę smażymy tak długo aż nie będzie miękka od czasu do czasu mieszając. Ja jeżeli widzę że jest mało wody na spodzie to dolewam w trakcie smażenia aby uniknąć spalenia.


Życzę smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz