czwartek, 21 czerwca 2012

KLUSKI KŁADZIONE


Kluski, kluseczki… Lubię wszystko co mączne, zawsze lubiłam wszelkiego rodzaju pierogi, kluski, naleśniki itp. Aby móc gotować je w domu to moją miłością do tych dań musiałam zarazić moją rodzinę i udało się. Dzisiaj pierwsza odsłona klusek kładzionych wg przepisu z kuchni staropolskiej, których przepis znalazłam w książce kucharskiej którą dostałam w prezencie od koleżanek z pracy. Takie kluski można podać jako dodatek do gulaszu, do mięs z sosem, a nawet polane skwarkami ze świeżej słoniny i posypane serem. Ja użyłam ich do zupy pomidorowej a resztę przesmażyłam na kolację z boczkiem surowym wędzonym.

Składniki:

  • 3 szklanki mąki
  • 2 jajka
  • ½ szklanki mleka
  • Woda (ile ciasto wchłonie)
  • Sól
  • 2 łyżki oliwy do wody

Sposób przygotowania:
Do przesianej mąki dodajemy rozmieszane w mleku jajko i sól, ubijamy drewnianą łyżką niezbyt ścisłe ciasto. Gdy trzeba, dodajemy w niewielkich ilościach wodę, pamiętając, by utrzymać odpowiednią, niezbyt ścisłą konsystencję ciasta, które powinno być puszyste, gładkie i lśniące. Gotujemy, zaraz po przygotowaniu w wodzie z dodatkiem oliwy i soli, kładąc na wrzątek, ostrą, metalową łyżeczką, wąskie kluseczki. Dobrze jest za każdym razem zamoczyć łyżeczkę w wodzie wtedy ciasto lepiej od niej odchodzi. Gotujemy przez ok. 5 minut, cedzimy na sicie, przelewamy wrzącą wodą, odsączamy.
Kluski są gotowe do podania.



Życzę smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz